Tuesday, October 9, 2012

Semporna lagi......

Tawau dan seterusnya Semporna....Hari ini aku kembali untuk tugasan berkaitan kejadian ribut di Pulau Menampilik baru-baru ini. Jam 430 petang kami bermesyuarat di Pejabat Daerah Semporna dengan disertai oleh pihak Pejabat Daerah,  Angkatan Tentera Malaysia, Majlis Keselamatan Negara, Ketua Kampung (di sini dikenali sebagai Panglima) dan Pengerusi JKKK.

Seperti kebiasaannya sambil melakukan tugasan di luar, aku akan mengambil kesempatan untuk mencari tempat makan yang terkenal samada dengan makanan atau minuman yang sudah semestinya enak-enak! 
 
Selepas selesai mesyuarat, kami ke Family Cafe untuk minum petang dan menikmati SANGGAR (Pisang Goreng) yang enak. Kelainannya dari tempat lain ialah pisangnya dibelah halus sebelum digoreng. Memang enak sekiranya menikmati SANGGAR di Tawau mahupun Semporna. Pada sebelah malamnya, kami ke satu kedai yang terletak di Kg. Kabogan. Masakan panasnya SEDAP namun apa yang famous ialah JUS MANGGAnya.
 

AIR MANGGARUK (JUS MANGGA)
 

 
 
Inilah kedai yang menyediakan JUS MANGGA yang bagiku amat NYAMAN...Sedap! Walaupun nama kedainya THAMNAK THAI tapi di sini ianya lebih dikenali sebagai D'PASTI ( ianya terletak bersebelahan dengan PASTI..Pusat Asuhan Tunas Islam). 
 
Burrrppp......Alhamdulillah kenyang setelah menikmati MEE UDANG TAIPING dan JUS MANGGA. Balik ke hotel untuk berehat sebelum berangkat ke Pulau Menampilik pada pagi besok...Chiao!
 
 
 
 
 
 
 
 
 


No comments:

Post a Comment